Punct de vedere

Să ne creștem copiii frumos! Să fim părinți frumoși!

5 principii pentru a slăbi frumos și sănătos!

grasaAi pus ceva ”kile” pe tine de sărbătorile astea? Eu am pus. 😦 Cam 1,5 kg., pe lângă celelalte vreo 3 acumulate în ultimele 3 luni și mă simt cam …grasă. 😦 Deci, e cazul să trec la acțiune! Vrei să știi cum? Vrei să afli care sunt cele 5 principii pentru a slăbi frumos și sănătos pe care eu le respect și care dau rezultate?

Când am slăbit 27 kg. (povesteam eu cu ceva timp în urmă despre asta, uite aici, dacă vrei să (re)vezi) nu am ținut nicio cură de slăbire renumită. Am aplicat niște principii care, dacă le respect permanent, mă ajută să slăbesc și să mă mențin.

Recunosc, mea culpa, că în ultima perioadă m-am cam lăsat pe tânjală și nu am mai respectat cu strictețe toate principiile mele și asta se vede acum pe șolduri și pe la burtică. 😦 Dar las’ că scap eu de colăcei, mintenaș! 🙂 Pe bune acum: ce ar mai putea fi la fel de frumos de sărbători, în afară de cadouri, zile libere, întâlniri cu familia și prietenii? Cum ce? Ar fi excelent dacă nu ne-am îngrășa, orice am mânca! 🙂 Eheeiii….unii au norocul ăsta, alții… nu. 😦 Dar, hai să vorbim despre principiile alimentare care ajută (cel puțin pe mine mă ajută) la eliminarea câtorva kg.

carne-si-salataPrincipiul 1. Nu amestec carnea cu pâine, cartofi, orez, paste sau altă carne. Dacă vreau o friptură de pui, o consum alături de o salată (verde, murături, ardei copți sau sfeclă). Nu adaug nicio altă carne (porc, vită, mici, cârnați etc.) sau brânză/cașcaval. Nu consum niciun fel de mezeluri. Când nu vreau carne, fierb două ouă (tari) și le amestec doar cu salată. Nu adaug nimic altceva.

Principiul 2. Paste integrale și orez brun combinate doar cu sos de roșii. Fără carne, fără brânză! Fierb pastele sau orezul, adaug ceva mirodenii pentru gust și sos de roșii. Nu rad brânză deasupra și nici nu adaug carne, șuncă sau alte proteine de origine animală. Câteodată pun alături câteva ciuperci făcute la grătar sau la cuptor.

Principiul 3. Lactate și brânzeturi cu 1,5 – 2% grăsime. De obicei, laptele îl beau simplu, o cană dimineața sau seara, fără a-l combina cu ceva. Din când în când (o dată sau cel mult de două ori pe săptămână) pun cereale integrale în lapte și rezolv astfel masa de dimineață. În alte dimineți, beau lapte bătut sau mănânc un iaurt (tot cu 1,5 – 2% grăsime) cu o felie de pâine neagră (sau de secară sau integrală). La capitolul brânză, o aleg pe cea de vaci (maxim 2% grăsime) pe care o întind pe pâine neagră/de secară/integrală și adaug un ardei capia roșu sau un ardei verde românesc. Mă feresc de ardeii (super)grași care sunt crescuți (și îngrășați) forțat și nenatural. Mănânc și brânză telemea, aleg ceva light, cu mai puțină grăsime, pe care o combin cu salată și doar cu o felie de pâine neagră. Nu consum brânzeturi care sunt mult prelucrate (acelea care se găsesc la cutii și pot fi întinse pe pâine) și nici cașcaval.

portocalePrincipiul 4. Beau doar apă plată și încerc să fie măcar 1,5 l pe zi. Pun câteodată lămâie și miere. Niciodată zahăr. Nu beau niciun fel de suc, nici măcar neacidulat. Personal, nu am încredere în ”suc natural, fără conservanți” pe care îl poți cumpăra din magazin. Dacă vreau suc, îmi fac eu în casă: storc o portocală, un grapefruit sau o lămâie și consum imediat sucul obținut. Îmi fac câteodată și suc de mere. Nu pun zahăr în niciun suc! Alcool consum moderat, doar un pahar (mic) de vin (eu prefer roșu) și nu în fiecare zi. O dată sau de două ori pe săptămână este de ajuns.

Principiul 5. Fără zahăr. Cafeaua o beau neîndulcită, sau îndulcită cu zaharină. Ceaiul îl consum întotdeauna simplu, neîndulcit. Tai de pe listă prăjiturile. 😦 La capitolul ăsta este mai greu, dar…pentru o siluetă de sirenă, voi renunța de tot la ele pentru o lună, apoi le voi consuma cu măsură și doar între mese, niciodată ca desert. Pofta de dulce o voi compensa cu fructe pe care le voi consuma doar în prima parte a zilei și înainte de masă cu 30-45 min. În niciun caz, fructele nu se consumă după masă.

Principiu bonus 🙂 Fără ronțăială! Am cam făcut exces de fistic și covrigei și nu e bine. Noroc că nu îmi plac chipsurile și alunele, că aș fi pus și mai multe kg. pe mine. De acum, când voi avea chef de ceva de ronțăit, voi alege migdale crude sau nuci și le strecor tot între mese, pe post de gustare.

Poate părea restrictiv ”regimul” meu alimentar, dar, o dată ce te obișnuiești cu el, este chiar mișto! 😦 Mă simt mai ușoară și, bineînțeles, încântată văzând cum se topesc colăceii. 🙂 Am început deja, chiar de azi și într-o lună voi reveni la greutatea eu-potmea ideală (fiecare avem o greutate ideală, proprie organismului nostru). Din punctul meu de vedere, este mai ușor să dai jos câteva kg. și apoi să te menții decât să te lași pradă viciilor (eu așa văd mâncarea în exces și combinată aiurea, ca pe un viciu) și să te chinui mult mai mult timp să revii la forma în care te simți bine. Pe bune! Vorbesc din propria mea experiență și te asigur că, dacă nu aș fi trecut prin asta, nu mi-aș fi permis să fac recomandări.

Acest ”regim” mi se potrivește mie, nu am pretenția că este bun pentru oricine. Rămâne la latitudinea fiecăruia ce alege să consume și în ce variante. Dacă ai foarte multe kg. în plus și nu ai reușit să scapi de ele (încercând diverse metode), dă-mi voie să-ți recomand să mergi la medic înainte de a decide să încerci orice alt regim. Nu reacționăm toți la fel, din acest motiv trebuie să ne găsim propriul mod de a ne alimenta și de a trăi!

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, distribuie-l și prietenilor tăi!

Mulțumesc! 🙂

 

Foto Zedge, zedge, zedge, zedge

13 comentarii la “5 principii pentru a slăbi frumos și sănătos!

  1. Prankish
    3 Ianuarie 2016

    Super articol si venit la fix! Si eu m-am ingrasat in ultima luna și vreau sa slabesc. Ma simt motivata acum, simtind ambitia ta!

    Apreciat de 2 persoane

  2. Maria
    3 Ianuarie 2016

    Salutare! Vreau să întreb si eu ceva. Ciorbe, supe? Nu trebuie consumate? Mulțumesc

    Apreciat de 1 persoană

    • !O'blog (Ioana Oțoiu)
      3 Ianuarie 2016

      Ba da, sigur că nu ar trebui să lipsească supele sau ciorbele. Eu prefer ciorba de văcuță (fără cartof sau mazăre în ea), supa de pui sau cea de legume (tot fără cartof). Oricare dintre ele constituie, pentru mine, o singură masă, de obicei prânzul. Nu mănânc și pâine cu ciorba/supa. Nu mănânc nici felul doi și, bineînțeles, nici desert. Oricum, dacă simți nevoia de felul doi, aș recomanda să alegi ceva fără carne sau cu același tip de carne. De ex: poți lua o supă de legume, apoi o friptura (din orice carne) cu salată. Sau o ciorbă de văcuță și un mușchi de vită la cuptor, tot cu o salată. Fără alte garnituri la friptură.

      Apreciat de 1 persoană

      • Maria
        3 Ianuarie 2016

        Mulțumesc, Ioana! adevarul este ca nici nu ar trebui să mancam doua feluri la o masa….cred ca a ramas obiceiul asta de cand eram mici si in crestere :)))

        Apreciat de 1 persoană

  3. Amy
    5 Ianuarie 2016

    Foarte interesant. Si eu am pus vreo cateva kg in plus in ultima vreme si tot aman momentul sa incep un regim. Sfaturile tale sunt utile, o sa incerc si eu ce-ai spus tu mai sus. 😀 Sper sa functioneze si in cazul meu.
    Multumim pentru recomandari!

    Apreciat de 2 persoane

    • !O'blog (Ioana Oțoiu)
      5 Ianuarie 2016

      Mult succes, Amy!

      Apreciază

      • Amy
        6 Ianuarie 2016

        Multumesc frumos! Voiam sa te intreb, in toata aceasta perioada ai mancat si mancare gatita (ciorba, pilaf, mazare si chestii de genu’)?

        Apreciat de 1 persoană

      • !O'blog (Ioana Oțoiu)
        6 Ianuarie 2016

        Ciorbe și supe, da, le-am inclus în meniu, vezi mai sus, răspunsul meu la întrebarea Mariei. Pilaf, nu! Doar orez brun cu sos de roșii. Alte mâncăruri gătite, nu prea… Îmi mai fac uneori spanac și îl combin cu mămăliguță. Primăvara fac o cură de urzici, tot alături de mămăliguță. Din când în când cosum ficăței de pui la grătar cu salată de sfeclă sau de varză roșie. Ideea este că mă feresc de măncăruri gătite ce au, în general, mai multe legume combinate şi prăjală.

        Apreciat de 1 persoană

      • Amy
        6 Ianuarie 2016

        M-am apucat de treaba deja! La micul dejun am mancat o portocala, iar la pranz un amestc de legume congelate (morcovi, ardei rosu, rosii si masline). Mentionez ca la pranz am servit un singur fel de mancare, iar spre seara mi-am pregatit o pulpa de pui dezosata la gratar, pe care o s-o „savurez” fara garnitura. 😀
        Spuneai mai sus ca nu e ok sa mananci legume amestecate? 😦

        Apreciat de 2 persoane

      • !O'blog (Ioana Oțoiu)
        6 Ianuarie 2016

        Felicitări pentru decizia ta! Sper să-ți fie ușor să respecți aceste principii și să obți rezultatele dorite! Referitor la legume, eu personal nu consum deloc mazăre și fasole uscată pentru că nu-mi fac bine la stomac (așa am fost dintotdeauna) și am eliminat cartoful de tot. Atunci când consum legume, aleg doar 2-3 la o masă, pentru a fi mai ușor de digerat.

        Apreciază

      • Amy
        6 Ianuarie 2016

        Multumesc frumos pentru incurajare! Si eu sper sa functioneze si sa ajung la rezultatele pe care mi le doresc (as vrea sa slabesc vreo 8 kg). 😀
        Fasole nici eu nu mananc, insa mazerea se mai regaseste uneori printre amestecurile pe care le cumpar. Le prefer pe cele congelate pe care le cumpar direct din supermarket. Cartofii stiu ca nu ok din, deci i-am taiat si pe ei de pe lista.
        Singura chestie este ca nu pot sa consum atat de multa apa pe cat ar trebui, eu daca beau doua pahare pe zi. 😦
        Am ambitie si sper sa reusesc pana la vara sa dau jos kilogramele in plus!
        Multumesc inca o data pentru sfaturi si scuze daca te-am „sacait”.

        Apreciat de 1 persoană

      • !O'blog (Ioana Oțoiu)
        6 Ianuarie 2016

        Nu m-ai sâcâit, stai liniștită. 🙂 Succes!

        Apreciază

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 3 Ianuarie 2016 de în De-ale femeilor şi etichetată , , , , , , , , , , , , , .

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 204 urmăritori

Calendar

Ianuarie 2016
L M M M V S D
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ioana Oțoiu

Textele de pe acest blog nu pot fi folosite fără acordul autoarei. Toate drepturile rezervate.
