Punct de vedere

Să ne creștem copiii frumos! Să fim părinți frumoși!

Cum arată și ce face Moș Crăciun

mos-craciun-imaginarAm provocat-o pe Andreea să-l descrie pe Moș Crăciun așa cum și-l închipuia ea atunci când credea că există ca entitate de sine stătătoare. Nu doar că l-a descris, dar a relatat totul într-o poveste autentică. Ia să vezi ce a ieșit!

Eu mi-l imaginam pe Moș Crăciun un spirit bun și iertător care iubește copiii și niciodată nu va lipsi. Credeam că poate aduce chiar și 5000 de cadouri la un singur copil (wow…chiar așa credea…) și că are un aparat de citit scrisorile copiilor. Spiridușii-asistenți descarcă datele din aparatul de citit scrisori, le tipăresc și trimit listele la fabrica de făcut jucării, pentru a știi spiridușii de acolo ce jucării să fabrice. Apoi, spiridușii-asistenți fac alte liste cu adresa fiecărui copil și cadoul lui. Aceste liste sunt trimise la depozit, să știe spiridușii-depozitari cum se aranjează cadourile în sacul Moșului. (organizați spiridușii, nu glumă)

Eu vroiam să stau trează toată noaptea, ca să-l pot vedea pe Moș Crăciun. Ei (părinții) îmi spuneau că nu am cum să-l văd, că Moșu-i ca un spirit și nimeni nu îl vede cu adevărat, așa că mai bine mă duc la culcare, să treacă noaptea mai repede și să ne bucurăm cu toții de dimineață când vom găsi cadourile. Eu, în fiecare an le spuneam că vreau să-l văd și ei îmi spuneau la fel (încăpățânați mai suntem noi, părinții 😉 … dar nici copiii nu se lasă…noroc că încă sunt ”în mâna noastră”). 🙂

mos-craciun-imaginarOk, să lăsăm asta și să ne întoarcem la Moș Crăciun (chiar așa s-a exprimat Andreea). 🙂 Credeam că are o casă cu atelier inclus în ea, iar această casă este cât toată Laponia. Mai credeam că sacul lui Moș Crăciun este așa de mare încât Moșul trebuie să pună un praf magic direct pe el pentru a-l ușura, iar sania este doar o legendă. Cât despre reni, credeam că sunt mult mai mulți, vreo sută, pentru că, pe bune, opt reni să care atâtea jucării? E imposibil! (logic, nu? ce fată deșteaptă am…) 🙂 Îmi imaginam că Moș Crăciun are o curea mare din aur pur, stă pe un scaun mare din diamante, pus direct pe sac, și ține renii de hamuri. (deci fără săniuță, ai înțeles, da?) 🙂

Eram, așa cum și acum sunt, foarte fericită când găseam cadourile sub brad. Mă grăbeam să le deschid și să găsesc ceea ce mi-am dorit. Și de fiecare dată am găsit ce am scris în scrisorile pentru Moș Crăciun.

Într-un an, Moșul a uitat de un cadou (și eu uitasem că l-am cerut), dar mi l-a adus mai tărziu, tot în acea zi.

Eu știu un lucru, pe care nu îl știu prea mulți copii de vârsta mea (8 ani și 8 luni) sau mai mici, un lucru pe care toți adulții îl știu, dar nu îl spun pentru că este secret! – se referă la faptul că știe că Moșul este o reprezentare haioasă a bunătății și dăruirii de bucurie, iar cadourile sunt cumpărate de părinți/bunici/mătuși/prieteni….

mos-craciun-imaginar-povesteAceasta este povestea scrisă de Andreea mea pe 2 pagini și jumătate (A4) cu mânuța ei, cu imaginația ei. Am intervenit foarte puțin asupra textului, doar pentru mici modificări de topică. Voi păstra acest caiet, pe cale să devină manuscris (a mai scris și alte câteva povești…hmm…deci seamănă și cu mine). 🙂 Este valoros pentru noi și poate, într-o zi, va fi valoros și pentru alții! (și nu mă refer la nimic material). 😉

Dacă ți-a plăcut, distribuie povestea și prietenilor tăi.

Mulțumesc 🙂

Foto Zedge, album personal

4 comentarii la “Cum arată și ce face Moș Crăciun

  1. Adriana Moise
    23 Decembrie 2015

    Bravo tie, Andreea ! E clar ca ai veleitati de scriitoare ! De ce spun asta ?! Pentru ca o buna scriitoare trebuie sa aibe si multa imaginatie … si tu, ai demonstrat ca ai DIN PLIN. Felicitari !

    Apreciat de 1 persoană

  2. Claudia
    5 Ianuarie 2016

    Azi am descoperit blogul tau. Felicitari!

    Legat de aceasta postare – fata ta e un Project Manager in miniatura :))) sau Business Engineer. A organizat munca spiridusilor ca la carte, pe cuvintul meu!

    Apreciat de 1 persoană

    • !O'blog (Ioana Oțoiu)
      5 Ianuarie 2016

      Mulțumesc, Claudia! Da, fiică-mea este un foarte bun organizator 😁. Și pe noi ne „pune pe linie” când vine vorba de vreo joacă la care participăm toți. 😊

      Apreciază

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 23 Decembrie 2015 de în Povești din viață şi etichetată , , , , , , , , , , , .
