Punct de vedere

Să ne creștem copiii frumos! Să fim părinți frumoși!

Femei puternice vs. femei fericite și bărbați fericiți vs. bărbați slabi – I

femei-pterniceSuntem îndemnate de mici să fim puternice, să nu plângem, să nu ne mai smiorcăim: ”ești mare acum (chiar dacă aveam doar 6-7 ani) nu mai plânge că râde lumea de tine. Trebuie să fii puternică”. Despre băieți nici nu mai spun…ei sunt puși ”la colț” încă de pe la 3-4 anișori: ”ești băiat! Și băieții nu plâng! Râd fetițele de tine…” Plânsul este asociat cu slăbiciunea, iar puterea cu tăria de caracter. Cine nu plânge, dă dovadă de tărie de caracter. Cam așa ni se inducea încă de mici.

Am fost crescuți și creștem copii puternici. Dar fericiți? Când ești puternic nu ești fericit? Sau ești fericit când ești puternic? Sau când ești fericit înseamnă că ești slab? Fericirea și puterea sunt, în esență, sinonime sau antonime? Sau sunt antagonice? Conform dexonline fericirea este ”stare de mulțumire sufletească intensă și deplină”, iar puterea este, în sensul la care fac referire aici, ”faptul de a putea; capacitate, însușire, posibilitate fizică, morală, intelectuală de a acționa, de a realiza ceva; putință” (dexonline).

Toate aceste întrebări au început să mi se formeze în minte când am citit, cu ceva timp în urmă, că ”lângă bărbați puternici/adevărați sunt femei fericite, iar lângă bărbații slabi femeile devin puternice!” Așa să fie? Dacă ești o femeie puternică nu poți fi fericită lângă un bărbat puternic? O femeie fericită este o femeie slabă? Trebuie să devii slabă pentru a fi fericită? Puterea și Fericirea sunt antagonice? Ele se află în opoziție? Să privim și din cealaltă perspectivă: un bărbat fericit are alături o femeie puternică? Un bărbat puternic are lângă el o femeie slabă? Un bărbat slab determină ca femeia de lângă el să devină puternică? Lucrurile pot fi interpretate în diverse forme și fiecare poate avea propria variantă și viziune. Percepțiile noastre se formează pe baza experiențelor acumulate, a mediului în care am fost crescuți, am trăit și trăim zilnic.

Eu, în vechea casnicie (pentru cine nu știe, am stat alături de un alt bărbat 13 ani…Oooo…Doamne, cât de mult…), eram la început o fire slabă, timidă, introvertită, plângăcioasă, dar fericită. Cel puțin așa credeam atunci. Pe el îl vedeam un bărbat puternic, cu mai multă experiență de viață, eu aveam aproape 18 ani (vai…cât de mică eram), iar el 23, când ne-am cunoscut. Îl vedeam un bărbat ce-mi oferea ceea ce aveam eu nevoie atunci. Atât cât credeam eu că îmi trebuie.

După câțiva ani, lucrurile au început să se schimbe. Am început să văd cu alți ochi lumea, viața, am început să-mi doresc mai mult decăt aveam (și nu este vorba de lucruri materiale, ci de lucruri ce țin de suflet, de relație). Când discuțiile cu fostul soț nu dădeau roade, el vedea într-un fel, eu, în altul, am început să mă dezvolt interior. Din timidă, deveneam în fiecare zi mai dezghețată, din introvertită, începeam să fiu mai vorbăreață, mai sociabilă. În loc să plâng, ”băteam cu pumnul în masă” (în sensul că eram mai stăpână pe mine), dar deveneam mai nefericită, pentru că eram tot mai nemulțumită de cum evoluau lucrurile. Cu cât eu îmi dezvoltam mai mult tăria de carcater, cu atât mai mult își arăta el slăbiciunea, frustrarea și teama că îi scap de sub control. Pentru că asta era realitatea, pe care eu nu o văzusem la început. Eram sub controlul lui. Își folosea o falsă putere, ce ascundea de fapt o slăbiciune, pentru a mă ține sub control, sub masca unei fericiri de suprafață. Deci, într-un anumit fel, are sens zicala de mai sus: deveneam o femeie puternică pentru că lângă mine era un bărbat slab, căruia îi descopeream încet-încet slăbiciunea. Devenind puternică, deveneam nefericită. 😦

Uitându-mă în urmă, mă întreb, de multe ori, cum de nu am văzut realitatea de la început? Cum de am pierdut atâta timp? Pe de altă parte, cred că, dacă nu s-ar fi întâmplat așa, probabil că astăzi nu aș fi fost așa cum sunt. Unii oameni nu se schimbă prea mult în viață. Se nasc slabi sau puternici și rămân cam tot pe acolo. Alții se transformă în funcție de ceea ce viața le oferă sau de ceea ce încep ei să vadă, să aprecieze, să dorească. Oare cum e mai bine? Ideal ar fi să fii liniștit în interior și vei arăta asta și în exterior. Ideal ar fi să cunoști omul potrivit ție, pentru că fiecare jumătate are jumătatea ei sau fiecare sac are peticul lui. Ideal ar fi să fii și fericit și puternic!

Fericirea vine din suflet. Din împlinirea sufletească. Când te simți mulțumit cu ceea ce ai, cu ceea ce ești, cu viața ta, poți spune că ești fericit. O femeie fericită are lângă ea bărbatul care o face fericită! Indiferent cum se vede acel bărbat de către ceilalți, dacă femeia de lângă el este fericită, atunci el este pentru ea ceea ce îi trebuie ei! Și este valabil și invers: un bărbat fericit are lângă el femeia care îl face fericit. Indiferent că acea femeie este puternică, slabă, introvertită, vorbăreață, deșteaptă sau oricum o fi ea, este a lui și îl face fericit! Până la urmă despre asta este vorba când spunem că fiecare are jumătatea lui. Jumătatea mea poate fi total nepotrivită pentru tine, iar jumătatea ta este doar jumătatea ta.

Eu cred că Fericirea și Puterea nu sunt într-o contradicție antagonică (contradicție care constituie conținutul procesului de dezvoltare și care nu se rezolvă decât prin distrugerea elementului vechi în favoarea celui nou, conform dexonline). Nu trebuie să fii puternic și nefericit sau fericit și slab. Avem cu toții momente când ne simțim slabi, indeciși, debusolați, sensibili, plângăcioși și avem nevoie de cineva (mai) puternic lângă noi, cineva care să ne ia în brațe, să ne mângâie pe frunte, să ne spună că suntem buni, să ne încurajeze, să ne spună că ne iubește și că are încredere în noi. Atunci vom deveni mai motivați, mai puternici, mai stăpâni pe noi, mai siguri pe ceea ce facem, pe ceea ce gândim. Vom avea tăria de a lua hotărâri, de a schimba ceva în viața noastră, de a merge mai departe.

Aș zice că oamenii puternici și fericiți au alături oameni puternici și fericiți!

Revin mâine cu o continuare (Femei puternice vs. femei fericite și bărbați fericiți vs. bărbați slabi – II) a dezbaterii 🙂

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, distribuie-l și prietenilor tăi.

Mulțumesc 🙂

Foto Zedge

13 comentarii la “Femei puternice vs. femei fericite și bărbați fericiți vs. bărbați slabi – I

  1. Pingback: Femei puternice vs. femei fericite și bărbați fericiți vs. bărbați slabi – II | Punct de vedere

  2. Maria
    19 Decembrie 2015

    Exact la fel gandesc si eu, dar nu am talentul tau la scris. Foarte misto formulat! Femeile puternice sunt văzute mai degrabă ale dracu’ pentru ca au puterea de a spune ce vor si de a spune nu. Barbatii se dau puternici, mai ales cei care nu sunt, pentru a-si ascunde slabiciunea. Un bărbat cu adevarat puternic este modest, iar puterea lui este subtila.

    Apreciază

    • !O'blog (Ioana Oțoiu)
      19 Decembrie 2015

      Mulțumesc, Maria, pentru aprecieri. A fi puternic nu înseamnă a fi brutal, a(l) dracului, nesuferit(ă) …cum ar înțelege, în mod greșit, unii. Vezi mâine și continuarea.

      Apreciază

  3. Daniela
    19 Decembrie 2015

    Bun articol, complex, starneste intrebari, starneste raspunsuri. Bravo! De asta este nevoie: sa starnim si sa cautam raspunsuri.

    Apreciază

  4. Prankish
    19 Decembrie 2015

    De femeile puternice se feresc unii barbati pentru ca le e teama ca ar fi dominati, si asta nu e barbateste. Acesti barbati isi caute femei proaste (ma scuzati), slabe pentru a le putea domina ei cum vor, in sensul de a face numai ce vor ei. Din pacate, sunt multe cazuri. Barbati care isi lovesc partenerele pentru ca asa cred ei ca se arata puterea…

    Apreciază

  5. Gica
    20 Decembrie 2015

    Eeee. Cate se pot spune despre putere, despre slabiciune. Cand puterea este asociata cu violenta, nu este de folos nici macar in ringul de lupta pentru ca un luptator bun este unul calculat, ce merge dupa o strategie, nu se arunca cu capul inainte si se repede haotic asupra adversarului, al doilea este clar un om slab, nesigur, atavic. Un barbat puternic face tot posibilul sa-i protejeze pe cei dragi nu sa-i ostracizeze. O femeie puternica face la fel. Important este ca in aceasta lume tumultoasa in care traim si unde timpul petrecut cu cei dragi este foarte limitat, sa te bucuri de cei de langa tine si impreuna sa va bucurati de realizarile pe care le construiti cu atata zbatere.

    Apreciază

  6. Elisabeta
    20 Decembrie 2015

    Orice femeie puternica are nevoie de sprijin si de tandrete, orice barbat puternic la fel. Problema este daca au unde sa gaseasca sprijinul acesta si cei de langa ei sunt potriviti, pentru a-l oferii. Fericirea tine de dragostea oamenilor si dorinta lor de a-i face fericiti pe cei de langa ei nu de putere sau slabiciune. Relatiile tin de dorinta tuturor celor implicati ca relatia sa mearga, nu de putere sau slabiciune. Un om puternic este si bun si iubitor, un om slab este, de cele mai multe ori, rautacios, meschin pentru ca nesiguranta il face sa reactioneze asa. Relevant cred pentru ce am spus mai sus este zicala din popor cu ”cel”care a ajuns imparat si prima oara l-a omorat pe ”tasu”.

    Apreciază

  7. Mihai
    20 Decembrie 2015

    Parerea mea este ca libertatea-ti da putere si informatia. Un om cult este mai puternic decat unul ”incult”, scuzati expresia, dar nu am gasit alta rima 🙂 , si poate fi mai greu manipulat. Cand in mod liber hotarasti sa faci ceva, esti puternic, cand esti constrans, atunci esti slab, indiferent ce lucruri ”marete” ai realizat.

    Apreciază

  8. Constantin
    20 Decembrie 2015

    Categoric fericirea vine din interior…si din dorința de a te dedica celuilalt cu iubire..de a-l simți si înțelege ….cel mai trist esta ca in căsnicie, partenerii, odată cu trecerea timpului, in loc sa câștige durabilitate..înțelepciune si dedicare, se insingureaza.. si oare de ce??? E mai ușor sa trăiești cu tine însuți decât sa lupți pentru un drum comun? Unde mai sunt împlinirile?? Nu exista puternic si slab într-o relație, exista doar baze care pot fi dezvoltate armonios cu cât ne cunoaștem mai bine…sa avem grija la ele si sa nu le neglijăm pe una in detrimentul celeilalte, astfel vom avea echilibrul, valabil pentru toate tipurile de personalitate pe care le-ai subliniat..

    Apreciază

  9. Pingback: Femei puternice vs. femei fericite și bărbați fericiți vs. bărbați slabi – II | Punct de vedere

  10. Pingback: Punct de vedere în cifre | Punct de vedere

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 19 Decembrie 2015 de în Zbatere în dezbatere şi etichetată , , , , , , , .
