Punct de vedere

Să ne creștem copiii frumos! Să fim părinți frumoși!

Este mai ușor să fii bătrân decât tânăr

radu-beligan-tanar”A îmbătrâni înseamnă a arunca peste bord toate ideile preconcepute, înseamnă a deveni mai uşor, mai liber. Într-un anumit sens eşti mai bătrân atunci când eşti tânăr şi mai tânăr atunci când eşti bătrân. Viaţa se scurge ca o permanentă şi progresivă delestare de prejudecăţi şi constrângeri” a spus maestrul Radu Beligan cu ocazia primirii titlului de Doctor Honoris Causa al Universităţii Ovidius din Constanţa, în februarie 2014, conform Mediafax

A început să joace în piese de teatru la 20 de ani și nu s-a mai oprit de atunci. Ieri a împlinit 97 de ani și a sărbătorit pe scenă, așa cum ne-a obișnuit deja. A interpretat rolul lui Leon Saint-Pe în piesa ”Egoistul”, de Jean Anouilh, alături de una dintre fiicele sale, Lamia Beligan, ce a ales să urmeze aceeași carieră, dar și de alte nume deja cunoscute ale teatrului românesc.

radu-beligan”Stiți ce răspundea Socrate când era întrebat: De ce înveți să cânți la lira când tu te pregătești să mori? El spunea: Ca să știu să cânt la lira înainte de a muri“*

Am trăit în teatru zile de plenitudine, de fericire, de lumină, zile de neuitat sub semnul unei permanente și neobosite căutari„*

„Am adus bucurie oamenilor. Prea multă lume vrea să mă vadă pe scenă”*

*citate din Radu Beligan, conform ziare.com

În 2013, la împlinirea vârstei de 95 ani, maestrul Radu Beligan intră în Cartea Recordurilor pentru că devenise „Cel mai longeviv actor încă în activitate pe scena unui teatru”.

Cât de mult vă iubesc. Voi m-aţi făcut ceea ce sunt. N-am niciun merit. Sunt rezultatul iubirii pe care mi-aţi arătat-o”, a spus Radu Beligan, adresându-se publicului.

„Eu m-am născut într-o familie modestă, cu patru copii. Tatăl meu, un actor cu mai puțin noroc decât mine, și-a încheiat prematur viața teatrală în urma unui diferend avut cu Mihail Sadoveanu. Mama avea o voce frumoasă, era grecoaică, venea din țara care a inventat teatrul. (…) Era casnică, ținea din toate punctele de vedere casa singură, până și hainele de pe noi erau croite și cusute de ea. În plus, știind foarte bine limba franceză ne-a învățat și pe noi. Eu am fost favorizat pentru că și-au dat seama că îmi place cartea. Părinții mei au investit tot ce puteau, ca să ajung undeva departe.(…) Sunt un băiat plecat de la țară. Mergeam cu vaca, cu picioarele goale. Imaginați-vă că băiatul acesta a luat masa cu Regina Aradu-beligan-aniversarengliei!”, povestea Radu Beligan într-un interviu, conform realitatea.net

Emoționant să vezi atâta pasiune și dorință de a oferi bucurie. Un om născut simplu, dar plin de iubire, talent și motivare interioară, maestrul Radu Beligan este un exemplu pentru noi. El nu încetează să ne uimească cu vitalitatea, sensibilitatea și frumusețea sufletului său. ”…teoria mea este că longevitatea se datorează actului iubirii. Suntem născuţi pe lume pentru a iubi. Orice. Nu-ţi impun să joci, să iubeşti ce iubesc eu, ci să iubeşti ce iubeşti dumneata, dar să iubeşti cu adevărat. Cred că ăsta e marele mister: iubirea. Dacă oamenii ar putea să-şi însuşească asta, crede-mă că lumea ar fi o bucurie….” spunea Radu Beligan într-un interviu acordat lui Marius Tucă, în ianuarie 2009 (jurnalul.ro).

La mulți ani, maestre! Să fii sănătos și să ne bucuri în continuare!

Dacă ești un iubitor al adevăratelor valori, distribuie acest articol, să afle cât mai multă lume ce oameni deosebiți sunt printre noi!

Foto Cinemagia

 

4 comentarii la “Este mai ușor să fii bătrân decât tânăr

  1. Elisabeta
    15 Decembrie 2015

    Frumos parcurs in viata, demn de urmat

    Apreciază

  2. Gica
    15 Decembrie 2015

    Un mare maestru, ce ne-a incantat multi ani.

    Apreciază

  3. edi
    15 Decembrie 2015

    Eu il admir de mult pe maestro Beligan. La multi ani!!!!!!!

    Apreciază

  4. Mihai
    15 Decembrie 2015

    Radu Beligan alaturi de alti mari maestri, face cinste teatrului romanesc.

    Apreciază

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 15 Decembrie 2015 de în Gânduri scurte şi etichetată , , , , , , , , , , .
