Punct de vedere

Să ne creștem copiii frumos! Să fim părinți frumoși!

Celulita, ”chestia” ce ne stresează

fara-celulitaIată o altă ”problemă” apărută prin anii 1960. Până atunci, femeia era frumoasă și atrăgătoare cu celulita ei cu tot, cu formele ei voluptoase și pline. Până la jumătatea secolului XX se considera că femeia cu forme generoase era simbol pentru fertilitate și sănătate, iar femeia slabă, bolnavă și de-a dreptul urâtă. Apoi a apărut moda slăbănoagelor, a femeilor șnur, ști tu: fără…, fără… 🙂 , și de atunci, o grămadă de preocupări privind estetica (exagerate, aș zice) am început să avem. Moda ne arăta că haina stă la fel de bine și pe un umeraș și pe o femeie precum scândura. Multe frustrări acumulează bietele fete și femei, dornice de a intra în tipare forțat impuse, iar succesul pare a fi invers proporțional cu greutatea și cu dimensiunile corpului. Tot mai multe creme, reclame, tratamente și aparate minune încep să fie promovate în mod agresiv. Se scriu cărți, articole și se discută intens pe această temă. Noi și noi descoperiri promit combaterea urâțeniei și nesuferitei celulite și tot mai mulți bani se fac din tratarea unei așa zise probleme care nici nu exista cu ani în urmă.

Încep să se scrie subiecte ”de interes” în reviste de scandal despre îndrăzneala nu știu cărei vedete de a merge la plajă cu corpul ei natural, trecut prin timp. Ne urmărim una pe cealaltă și ne arătăm cu degetul coapsele cu aspect de coajă de portocală. Ajungi să te gândești la o portocală ca la o boală 😦 . Se fac asocieri false între a fi grasă și a avea celulită. Nu este același lucru. Am vazut femei grăsuțe fără pic de celulită și femei chiar slăbuțe, dar cu fese și coapse împănate cu grăsime și aspect celulitic.

M-a preocupat și mă mai preocupă și acum (dar nu la fel de mult) celulita și am adunat în timp o grămadă de informații despre această ”chestie”. Îi spun așa pentru că, dacă pentru unii este o problemă, un ”dușman” împotriva căruia trebuie să lupți, pentru alții este doar un aspect mai puțin plăcut. Există și destui cei care nu sunt deranjați absolut deloc (bravo lor!) de acest aspect ”horror”, cum îl denumesc cei mai aprigi vânători de gram de celulită!

Spuneam că nu mă mai preocupă la fel de mult celulita, nu pentru că aș face vreo excepție sau am descoperit cine știe ce rețetă minune, ci pentru că am învățat să mă simt bine în pielea mea și să-mi scot în evidență alte calități. Nu suntem perfecți și nu ar trebui să ne fie rușine cu noi. Sigur, nici să ne arătăm cu nesimțire în toată ”splendoarea” neajunsurilor corpului nostru, dar nici să facem din asta o mare problemă, să acumulăm frustrări și să ne facem singuri zile fripte.

Din tot ce am citit de ani buni, cred că nu mi-a scăpat mai nimic (am și cărți pe acasă, am discutat și cu medici, cosmeticiene sau femei care au încercat diverse metode și tratamente de combatere), celulita este o congestie a țesutului subcutanat care afectează  aproape numai femeile (specialiștii spun că 85-90% dintre femei au o anumită formă de celulită). Dar de ce ”aproape numai femeile”? Ce avem sau nu avem noi? Avem țesutul celular altfel construit decât al bărbaților, structurile subcutanate de celule de grăsime sunt diferite la femei față de bărbați. Și mai este o diferență, dată de activitatea hormonală. S-a demonstrat că hormonii femini ”ajută”, prin activitatea lor normală, la formarea celulitei, iar influențele genetice au și ele partea lor de responsabilitate.

Ce e de făcut? Cum încă nu s-a inventat pastila pe care să o înghiți și să devii pe loc Miss Univers (și nici măcar a doua zi 😦 ), nu-ți rămâne decât să te accepți așa cum ești, în primul rând, apoi să încerci să faci mișcare, să mănânci sănătos și doar atât cât îți trebuie, să bei destulă apă, să te odihnești și să nu faci câteva greșeli, pe care multe femei le fac:

Greșeala nr. 1 sau Visul de a fi slabă peste noapte. Curele de slăbire ce promit scăderi în greutate într-un timp foarte scurt sunt nesănătoase și fac ca celulita să aibă un aspect mai pronunțat. Cel mai potrivit, din punctul meu de vedere, este ca slăbirea să se facă în timp, mai bine mai încet, dar cu rezultate pe termen lung.

Greșeala nr. 2: ”Mă duc la salon, fac abonament combinat de masaje, împachetări la cald, la rece, electrostimulare…și orice mi se mai recomandă și să vezi ce mândrețe de fata mă fac” 🙂 . De acord că procedurile din saloane sunt bune, am încercat și eu destul de multe, dar nu sunt de ajuns. Dacă nu sunt susținute și de o alimentație adecvată și de mișcare în aer, nu au rezultate prea bune și rezistente în timp.

Greșeala nr. 3 = boala secolului: stresul. Ehheeiii…dacă poți respecta câteva principii de alimentație sau te poți strădui să faci sport, cu stresul este mai dificil 😦 . Am ajuns să ne stresăm, de multe ori, inutil și asta nu ne face bine deloc. Nici la sănătate și nici la siluetă. Cu stresul este o luptă pe termen lung și depinde doar de noi cum reușim să-i facem față, cum reușim să ne organizăm viața și să ne prioritizăm activitățile.

Greșeala nr. 4 sau ”picior peste picior” – poziție comodă de altfel, dar care îpicioare-frumoasempiedică circulația normală a sângelui, ceea ce determină retenția lichidelor, deci agravarea celulitei. Apropos, ai observat că bărbații nu prea stau ”picior peste picior”?

Greșeala nr. 5 sau viciul de care se scapă greu (zic unii): Fumatul 😦 . Nicotina, conținută chiar și în țigara electronică, afectează negativ circulația sângelui favorizând reținerea apei în corp și, implicit, formarea și/sau agravarea celulitei.

Greșeala nr. 6 sau ”vreau să iau tot soarele, să mă bronzez și să nu mi se mai vadă celulita”. Se pare că soarele zilelor noastre, razele ultraviolete, mai precis, dăunează pielii și corpului nostru. Este adevărat că aspectul pielii colorate este mai atractiv dar, după ce bronzul se duce….celula este mai proeminentă 😦

Greșeala nr.7: ”Să crezi că te poți lupta cu genele tale”. Cei mai mulți oameni de specialitate spun că celulita este genetică și orice cei ai face, nu vei scăpa niciodată, cu adevărat și de tot, de această ”chestie”.

În concluzie (din punctul meu de vedere), a avea celulită nu trebuie să fie un factor suplimentar de stres, pe lângă stresul pe care îl avem oricum din viața de zi cu zi. Important este să ne menținem la o greutate adecvată nouă, așa cum ne simțim bine, să avem grijă de sănătatea noastră și să ne bucurăm de viață! Celulita o putem diminua prin atitudinea noastră și prin alte calitățile frumoase pe care le avem! Cu cât mai mult ne arătăm sufletul frumos, cu atât mai nesemnificativă va fi celulita! Părerea mea! 🙂

Așa cum portocala are o coajă ce acoperă un fruct savuros, așa să ne privim și noi corpul: dincolo de coaja de portocală se ascunde o savoare dulce și zemoasă! 

Ți-a plăcut articolul? Dacă da, distribuie-l și prietenilor tăi.

Foto: ZedgeZedge

8 comentarii la “Celulita, ”chestia” ce ne stresează

  1. Elena
    12 Decembrie 2015

    Este important exteriorul dar fara continut este doar ambalaj.

    Apreciază

  2. Maria
    12 Decembrie 2015

    Sunt de acord cu tine! Celulita este privita mult prea critic si are „in spate” muulteee interese comerciale. Am fost lăsate intr-un fel si, atat timp cat nu suntem nesimtit de grase, nu trebuie să ne stresăm exagerat pentru o chestie care este naturala si cat de cat normala.

    Apreciază

  3. Teodora
    13 Decembrie 2015

    Eu cred ca trebuie sa facem eforturi maxime pentru a scapa de celulita. Este urata si orice femeie cu celulita este neatractiva. Pana sa deschizi gura si sa arati ca esti desteapta, oamenii se uita la corpul tau si este posibil sa nu te mai asculte.

    Apreciază

    • Maria
      13 Decembrie 2015

      Draga Teodora, celulita poate fi ascunsa sub haine potrivite, iar atractivitatea unei femei vine din interiorul ei, nu doar din aspectul exterior. Ar fi bine sa nu devenim obsedate de lucruri pe care unii poate nici nu le observa.

      Apreciat de 1 persoană

    • Prankish
      13 Decembrie 2015

      Fara suparare Teodora, cred ca esti prea drastica. Nu te lasa obsedata de o chestie pana la urma normala a corpului. Din cate am observat eu, barbatii nici nu prea sesizeaza, iar formele bine rotunjite sunt mult mai apetisante, chiar cu cateva gropite pe ele

      Apreciază

      • Teodora
        13 Decembrie 2015

        nu sunt obsedata, eu nu am celulita deloc si fac tot ce trebuie pentru a nu mi se forma. ziceam de femeile care se neglijeaza si cred ca un zambet frumos acopera straturile de grasime ….

        Apreciat de 1 persoană

  4. Simi
    14 Decembrie 2015

    Stiti ceva, eu am celulita, dar doi copii frumosi, de care sunt mandra maxim! Am 70 kg, adica sunt durdulica, dar fericita si implinita! Asta conteaza! 🙂

    Apreciază

  5. arakelian
    15 Decembrie 2015

    cred ca acordam prea multa importanta exteriorului daca ne stresam pt niste celulita. Fericirea si frumusetea si zambetele sincere sunt degajate din interior, dezechilibrul interior (fizic, psihic) nu poate fi acoperit de machiaj, haine, bani.

    Inainte de anii 60 nu le pasa domnitelor ca nu umblau atat de despuiate, in plus erau mai grasute, abia dupa aia au inceput sa fie la moda subponderalul, asa ca au inceput sa se vada si micile denivelari (depozite de grasime) absolut normale ce altadata erau acoperite de putina grasimitza.

    Apreciază

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 12 Decembrie 2015 de în De-ale femeilor şi etichetată , , , , , .
