Punct de vedere

Să ne creștem copiii frumos! Să fim părinți frumoși!

Silueta mea

Ioana-beforeAm fost mereu slabă. Mâncam orice, oricând și oricât și nu mă îngrășam deloc, chiar dacă nu făceam sport. Eram foarte încântată și taaareee… comod îmi era! Nu stăteam cu grija cântarului, a blugilor care nu s-ar fi putut închide până sus sau a fustelor conice ce ar fi scos vreo burta disgrațioasă în afară:)! Dar bucuria asta a ținut până pe la 30 de ani 😦 când lucrurile au început să se schimbe ….Unul câte unul, kilogramele nesuferite au început să se așeze pe silueta mea, împotriva voinței mele :(. Am început să mă îngrijorez și să mă interesez de regimuri mai mult sau mai puțin cunoscute, încercate de vedete sau de prietene. Am început să fiu atentă la ce mănânc, să cântăresc fiecare felie de șuncă, brânză sau friptură. Am aplicat-o și p-aia cu nemâncatul după ora 18:00, dar mi se făcea foame mai tare și aș fi mâncat mai mult…corpul meu parcă lupta împotriva mea, eu luptam împotriva lui, nu ne mai înțelegeam, nu ne mai ajutam și nu ne mai bucuram unul de altul: el, corpul, de mâncarea pe care i-o ofeream, iar eu de forma lui atrăgătoare ce mă făcea să mă simt bine 😦

A trecut ceva timp în care frustrările se acumulau, iar kilogramele se depuneau :(. Încă arătam bine, doar blugii începuseră să țipe pe mine, renunțasem la a mai purta fuste și rochii strâmte sau scurte și nu era (încă) chiar atât de rău. Apoi au urmat nouă luni de sarcină, bucurie imensă pentru mine și soțul meu!

UrIoana-sarcina-luna-a-nouama să avem o fetiță și abia o așteptam. Nu mai contau cele 25 de kilograme (prea multe, într-adevăr) puse pe corpul meu, conta doar să avem un copil sănătos! Și Andreea așa este! Sănătoasă! A avut 4,1 kg la naștere și 54 cm. Mareee…cât un copil de o lună :). Am ieșit din maternitate cu 10 kg mai puțin, dar cu 15 peste silueta mea obișnuită în care mă simțeam atât de bine…

A urmat o perioadă grea, nopți nedormite, griji, neglijență față de propria-mi persoană…cu siguranță ai trecut și tu prin asta, dacă ești mamă..Stresul ”m-a ajutat” să mai pun câteva kilograme și ajunsesem la 86 😦 …uufff…cât de greu îmi era…să mă mișc, să mă încalț, să urc până la etajul doi, să alerg după Andreea în parc…Nu vroiam să merg la plajă, la întâlniri cu prietenii….Nu vroiam să mă dezbrac în fața soțului, începusem să refuz dragostea…

Oare voi reveni vreodată la silueta mea? Oare va fi posibil? sau imposibil? Acestea erau întrebările ce ajunseseră obsesii. Începusem serviciul, unul nou și nu reușeam să mă integrez, iar acest lucru mă stresa mai mult. Mă înscrisesem și la facultate, că nu reușisem să le finelizez pe niciuna dintre cele două începute (voi scrie despre asta într-un articol viitor), și aveam tot mai puțin timp. Silueta ajunsese să fie pe ultimul plan și aproape că nu mai speram să ajung măcar la 60 kg.

silueta-meaAm ținut-o așa vreo patru ani, încercând să schimb ceva în alimentație, dar orice încercare eșua foarte repede. Mintea mea nu accepta un nou stres. Da, un stres! Orice ar vrea cineva să spună, cura de slăbire, regimul, abținutul de la mâncare sunt factori de stres! Nu ai cum să spui, oricât ți-ai dori, că a te abține de la una sau alta, mâncăruri gustoase, dulciuri minunate, băuturi răcoritoare, este ceea ce îți dorești. Nu cred că este cineva mulțumit pe deplin mâncând doar broccoli și carne fiartă, bând apă chioară și sărind peste desert. Că o putem face, da! O facem când  ajungem în starea de acceptare. Când mintea nu se va mai opune. Când motivația este atât de puternică, încât poftele gurmande sunt mult diminuate, dar nu pentru că te obligă cineva sau pentru că ”așa trebuie”, ci pentru că ai ajuns în punctul în care îți spui ”vreau atât de mult să slăbesc, încât mă pot sătura doar cu salată” și nu doar îți spui, ci crezi cu tărie în asta și găsești în interiorul tău acea forță care să te împingă mai departe, să te ajute să faci față provocării. Când s-a produs acel declic în mintea mea, care m-a făcut să-mi doresc atât de tare să ajung din nou la silueta mea, abia atunci am simțit că pot face asta. Că voi putea renunța la mâncarea nesănătoasă și consumată aiurea, că voi putea sări peste desert și că mă voi mulțumi doar cu apă plată.

În 10 luni am slăbit 27 de kg., ceva mai mult decât aș fi vrut, dar am pus vreo 3 kg înapoi și acum sunt așa cum trebuie pentru a mă simți bine în pielea mea. Am tendința să mă îngraș, așa reacționează corpul meu acum, dar mă controlez destul de bine. Am învățat lucrul ăsta și acum eu îmi stăpânesc corpul, nu el pe mine!

Vă povestesc săptămâna viitoare ce regim am ținut (uite aici metoda).

Dacă ți-a plăcut articolul, distribuie-l și prietenilor tăi!

Foto din album personal, Zedge

 

5 comentarii la “Silueta mea

  1. Prankis
    29 Noiembrie 2015

    Felicitari! Si eu am cateva (cam multe…) kg in plus si nu pot scapa de ele… Sunt curioasa sa vad cum ai reușit.

    Apreciază

  2. Maria
    29 Noiembrie 2015

    Si eu vreau sa revin la silueta mea de acum 10 ani…cum ai facut?

    Apreciază

  3. Pingback: Cum am slăbit 27 kg. Pe bune! | Punct de vedere

  4. arakelian
    12 Decembrie 2015

    cred ca toate visam la silueta de dinainte de 30 ani. Nici nu mai am aceleasi timp pt miscare (da, cine nu a dansat cateva ore la disco), s-a redus si mersul pe jos si plimbarile lungi, si entuziasmul ce ma insotea unele zile de nu simpteam foamea, etc.

    Apreciază

    • !O'blog (Ioana Oțoiu)
      12 Decembrie 2015

      Entuziasmul….da…din păcate avem momente când îl pierdem. Ne schimbăm prioritățile în viață, ceea ce este foarte normal, ne ”luăm” cu alte treburi și ne punem pe noi mai…la coadă 😦 . Bine pentru cei din jur, dar cam rău pentru noi …Totuși, să nu uităm că, dacă noi suntem bine, vor fi și cei din jurul nostru bine! Indiferent cum înțelege și acceptă fiecare binele 😉

      Apreciază

Lasă un răspuns

informatie

Această înregistrare a fost postată la 28 Noiembrie 2015 de în De-ale femeilor şi etichetată , , , , , , .

Introdu adresa ta de email pentru a urmări acest blog și vei primi notificări despre noile articole pe email.

Alătură-te altor 204 urmăritori

Calendar

Noiembrie 2015
L M M M V S D
    Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Ioana Oțoiu

Textele de pe acest blog nu pot fi folosite fără acordul autoarei. Toate drepturile rezervate.
